18 януари 2011 г.

Пържоли в зелев лист по Бордовски

Искам да ви представя невероятно вкусните пържоли в зелев лист на Жоро. 
Правя ги от както ги е показал във форума и всички (без младежа Н., че не обича кисело зеле) много ги харесваме. Така пържолите ставах крехки, ако има някакви мазнинки по тях - отиват в зелето и не се усещат. Ароматни, сочни, вкусни. От друга страна - си е пържола с гарнитурата smile1 



Последния път по неговата рецепта завих ребрата в зелев лист - и последната мазнинка се стопи и пое от зелето. Накрая малко раздърпах листата, за да се запече леко  отгоре месцето. 
И една подробност - аз ги пека завити с фолио, накрая отвивам. 
Вместо вода - наливам зелев сок; пържолите не соля
Подправка - кимион, черен пипер или ким. Въпрос на вкус. 
И една люта чушка smile1

И всъщност това  е рецептата: 

Пържоли - най-добре шарено месо; от врат; 
се подправят на вкус и завиват в зелеви листа. Нареждат се в гювеч, тава, или в крок пот, налива се малко вода, вино или зелев сок; завиват се с фолио, или затварят с капак и пекат  20 мин. на 220*, а след това - час и половина на 160*. В бавноготвещия  крок пот готвенето е на ІІ степен за 6 часа (зависи от количеството им, може и повече)
Към тях съм прибавяла и пилешки бутчета.  Една вкусна мешавица се получава. 



9 коментара:

  1. E, тука ме уцели точно в сърцето :))
    Ооогромно благодаря за рецептата, обожавам кисело зеле със свинско. След тази на Танчето, това ще е следващата рецепта със зеленце, която ще направя :)

    ОтговорИзтриване
  2. Инче, ставаме 2, и аз съм от феновете на кисело зеле и крехко свинско месо.
    Пепи, много хубава рецепта.
    Сигурна съм, че всички (без младежа Н.:)) са си облизали пръстите.:)

    ОтговорИзтриване
  3. Пеп, и това чесънче,
    което наднича срамежливо зад чинията с вкуснотийките, ми мирише на пролет :))
    А идеята е чудесна!

    ОтговорИзтриване
  4. Пепи, много вкусно изглеждат пържолките! На младежа киселото зеле може на мен да го даваш. :))) Хубаво и аз му викам младеж, ама май ще се окажем горе долу на една възраст :D +- някоя друга годинка;)
    Задължително ще ги пробвам като обновя запасите от зелеви листа, че онзи ден се превърнаха в чудни сармички.

    ОтговорИзтриване
  5. Трети път се връщам да се полюбувам на поредния ти кулинарен шедьовър, Пепи! Невероятна рецепта, поднасяне и снимки! Благодаря ти за споделената наслада, задължително ще ги направя!
    Прегръдки

    ОтговорИзтриване
  6. Ох, пишете ме и мен в клуба на запленените! И звучи лесно на всичкото отгоре!

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотно изглежда Пепи, майка ми завива и пилешко или каквото и да е птиче месо и просто става божествено. Виж за пържолки не бях се сетила, непременно ще опитам.

    ОтговорИзтриване
  8. Повече от лесно е, Лулу :)
    Траяна, завивала съм пилешкко, но в компания на свинско пак :) Ще пробвам само с пиле, щом казваш
    Евка, благодаря ти, наистина е наслада :)
    И Таня, видях те аз вчера, но ми прекъсна достъпа, та сега ще го отбележа - сега му е време на зелето, ще опитваме и друго, освен традиционното. Хм, младежа :) Той не само ти е почти връстник, ами и глава над мен стърчи (а не съм нисък човек :))
    Ина, Дани, до късно пролет могат да се правят, с пресния чесън се "застъпват".
    Рони, ти наблягаш на сладките изкушения напоследък и забрави за свинското май :)

    ОтговорИзтриване
  9. Ох, това ми изглежда много вкусно!!! Синът ми се муси нещо на кисело зеле, но мисля, че така с пържолка :) не би му устоял...

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...